Ruusujen leikkaaminen

Onko sinulla ongelma, johon tarvit apua - pyydä sitä täällä
Avatar
piiamaria
Viestit: 29
Liittynyt: La Helmi 28, 2015 7:17 pm
Paikkakunta: Ylikiiminki

Ruusujen leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja piiamaria » Ke Maalis 04, 2015 8:34 am

Voiko ruusut leikata nyt? Mulla on juhannusruusua + valamonruusua ja ne hurahti viime kesänä hurjasti pituutta. Haluaisin leikata ne paljon lyhyemmäksi -saisko niistä vähän enemmän pensasmaisia sillä tavalla? Onko nyt oikee aika vai millon kannattais?

Avatar
LilaViolet
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 4:43 am

Re: Ruusujen leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja LilaViolet » Ke Maalis 25, 2015 12:57 am

Mikäli on pakko päästä leikkaamaan pensasruusuja niin voipihan tuota alkaa sekatöörejä etsimään. Hyvä olisi leikata ennenkuin silmut paisuu. Pentti Alanko ihmettelee ihmisten vimmaa leikellä ruusu- ja muita pensaista. Kuuluma esim. kurttulehtiruusua ei pitäs mennä ollenkaan leikkelemään ettei siitä tule ongelmallisesti kasvava (hujoppiversoja) Paree olis vain poistella kuolleet oksat. Pensasruusuista tulee isoja, jos ei mahdu pihaan oisko syytä vaihtaa johonkin toiseen? Itse aina meinaan hävittää juhannusruusun, mutta kun se niin ihanasti tuoksuu kukkiessaan ja sitten onkin ihana syysväritys....

Avatar
piiamaria
Viestit: 29
Liittynyt: La Helmi 28, 2015 7:17 pm
Paikkakunta: Ylikiiminki

Re: Ruusujen leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja piiamaria » Pe Maalis 27, 2015 9:56 am

Mulla kyllä mahtuu pihaan, siitä ei ole kyse. Vaan nimenomaan siitä, että ei oo ollenkaan pensasmaisia vaan pelkkiö hujoppeja :oops: Haluisin niistä pensaita. Sit osa on kivipenkissä ja pakko vähän napsii, että mahtuu siihen.

Avatar
LilaViolet
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 4:43 am

Re: Ruusujen leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja LilaViolet » Su Maalis 29, 2015 11:05 pm

kivipenkkiin ja muuhunkin pienempään tilaan neilikkaruusu on kiva, koska kukkii pitkään.

Vastaa Viestiin